tisdag 20 juli 2010

Secondo Atto

Sista kvällen var det middag med hela la famiglia.
Nångång i mitt liv ska jag äga en Fiat 500.
Brorsan fick i uppdrag att göra reklam för Becks.
Vi var turister som kollade på gamla byggnader.
Och åt pizza.
Vi kollade på gamla kort när pappa var ung. Och när han & mamma jobbade på båt och såg stora delar av världen.
Och solade stående.
På stranden spelade vi yatzy och drack en kall öl.
Resultatet såg ut såhär. Ett mycket gott snack. Jag köpte med mig mjöl hem, så när jag bjuder till fest nästa gång ska jag bjuda på panelle.
Här är fortsättningen från semestern i Italien.
Nonna, pappa & jag bakade panelle. Det är ett sicilianskt snacks som är gjort på kikärtsmjöl.

1 kommentar:

  1. Mycket fina bilder, gumman! Vad kul vi hade - nu går semestrarna mot sitt slut, pappa börjar jobba idag.

    SvaraRadera