tisdag 19 oktober 2010

Höstpepp blev höstdepp

Idag är en såndär deppig dag. Det bara regnar, blåser & är grått ute. Jag känner mig väldigt omotiverad till att göra någonting alls. Skolan är så seg för tillfället. Nästan för seg.
Då längtar jag till ett riktigt jobb med massor att göra. Men ändå känner jag lite panik. Hjälp. Vet jag egentligen vad en personalvetare gör på riktigt. Jo, klart jag gör, eller?
Tiden går så fort, fast ändå långsamt. Känns som en evighet till nästa fredag. Men ändå känns sommar och examen alldeles för nära.
Så mycket viktiga beslut som måste tas. Vill vara ett barn som ligger i en vagn och blir skjutsad runt på. Då finns det alltid någon annan som tar besluten åt en.
Vart vill jag bo? Hur ser livet ut om två år? Vad vill jag jobba med? Hur får jag ett sånt jobb? Vart kommer alla ta vägen? När måste man bli vuxen på riktigt?
Lite som jag funderar på en regnig dag som denna.

3 kommentarer:

  1. Vilken fin bild =)
    Snart får vi mer att göra, det här är nog bara lugnet före stormen. Så njut av det. När ska vi hinna ses btw? Känns som att det var längesen! /Hanna

    SvaraRadera
  2. Får du inte jobb kan du alltid ta jobb som body pumo-instruktör, du är GRYM!

    SvaraRadera
  3. TACK så mycket! Det värmde ska du veta!

    SvaraRadera