fredag 21 oktober 2011

Borta bra men hemma bäst.

Nu har jag varit i Italien i snart två månader. Helt sjukt vad tiden går fort. Och det är nu jag börjar bli sådär att jag längtar till svenska saker. I början är det lite charmigt att inte allt är precis som hemma. Man är på något sätt inställd på det. Men nu efter en viss tid så börjar ändå sakna gamla hederliga svenska rutiner. Sådant som man skulle vilja kunna ta med sig hit. Tänk då hade det varit perfekt.
Här är några grejer som jag skulle velat haft med mig och delat med mig av till det Italienska samhället:

ett träningspass som inte bara innehåller rumplyft och knipövningar á la Susanne Lanefelt.
kaviar till morgonägget.
en tidtabell som gäller.
cykelbanor.
lite mer effektivitet.
riktig tacokrydda.
lösgodis.
monki.
ett enda tv-program som inte är dubbat.

Ja det var några tankar från mig såhär på fredagsförmiddagen. I eftermiddag flyr vi från ungdomsgården och checkar in på Zebra hostel. Hjälp vad jag ser framemot denna helhelg i underbara Milano. Trevlig helg.
Ciao.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar