torsdag 23 december 2010

En lista som inte är en önskelista.


Min bästa vän är alla de fina människor jag kan prata med allt om, dansa med, gråta med, skratta med, mysa med & bara sitta tyst med.

När jag borstar tänderna tycker jag det är svårt att behålla skummet som blir av tandkrämen i munnen. Det vill lixom hela tiden rinna ut och kladda ner.


När jag lagar mat vill jag ha det på mina villkor. Jag vill inte att någon lägger sig i. Kanske därför det ofta blir lite för lite salt.


Jag är (lite) rädd för att bli vuxen. Vill alltid vara barn tror jag.



Den värsta känslan är att känna sig ensam.


Den bästa känslan är när jag klarat av något. Kanske som den dagen då jag tog körkort eller när jag instruerar ett pass fullt med kämpande träningsmänniskor. Och när jag fått ett godkänt resultat på en tenta.

Jag är bäst på att fuldansa.


Jag är sämst på att sjunga, komma ihåg musiktexter & häftiga repliker från filmer.


Jag lyssnar på min mamma. Och så på radion när jag tränar.


Jag pratar lite för högt ibland. En del kanske tycker att jag skriker. Men jag har en gäll röst. Och så kommer min pappa från Italien, så jag är uppvuxen med att prata högt.


Jag tycker om att träna. Och så tycker jag om att hitta den där perfekta outfiten så jag känner mej finast.


Kärlek är när jag är lycklig, men också närjag inte är det. När man kan släppa allting för en enda sak, eller en enda person. Men ibland gör kärlek ont. Och då kanske jag inte är lika lycklig. Kärlek är underligt.


I somras var jag brun. Det är så fint.


Sist jag grät var häromnatten då jag tänkte på oss.


När jag vill tänka går jag en promenad i tysthet.


När jag bakar blir det oftast sötsaker. Muffins med frosting på tycker jag om.




Just nu tänker jag på att jag måste ner på stan och slåss med massa sistaminutenjulklappshandlare.

Idag har jag tränat, ätit frukost & betalt räkningar.

Ikväll ska jag dricka glögg, slå in julklappar, lyssna på julmusik & tjuvsmaka knäck.

Imorgon kommer jag att fira julafton.

Min mobiltelefon är jag nästan lite beroende av. Den finns lixom alltid vid min sida.

När jag vaknar på morgonen vill jag ha frukost.

Om jag var ett djur skulle jag vara min brors hund Elvis. För han får mycket kärlek.



Listan hittade jag hos coola Natalie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar