torsdag 17 februari 2011

Starstruck.

Make Up Store bjuder på massa fint smink med knalliga färger som lockar fram vårkänslorna i mig. Jag har en liten dröm om att kunna förvandla mitt ansikte såhär varje lördag. Men tyvärr är jag född med tummen mitt i hand och tycker det är tillräckligt svårt att träffa rätt med läppstiftet. Man kan ju inte vara bra på allt heller. Och för att må lite bättre citerar jag min far (obs, läs med italiensk accent) "Varför ska du ha allt det där i ansiktet. Du är fin som du är". Åh tack pappa. Tyvärr har jag lite svårt att ta till dessa fina ord när jag möts av en spegelbild med blåa påsar under ögonen, porer som lyser värre än en stjärna på himlen och röda "prickar" (som jag alltid fått höra har med tonåren att göra. hmmm det är nu VÄLDIGT längesen jag lämnade denna period i mitt liv. men tyvärr så lämnade inte dessa "prickar" den mest synliga delen av mig). Ja ja ikväll ska jag lyssna lite på min pappa iaf.
För mina idoler är i Karlstad. Är för tillfället lite kär i Rebecka & Fiona. Helt klart coolast enligt mig. Och nu är de här och jag ska dansa till dom. Whiii. Jag är sjukt laddad. Så lite begränsade kunskaper i sminkning ska inte få påverka min kväll. Vem vet kanske jag kör på guldiga läppar och röda naglar kvällen till ära. Inte varje dag som R&F är i stan ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar