fredag 6 augusti 2010

Muffinsbak

Bara att hugga in.
Och såhär blev resultatet. Vill man så kan man garnera med frosting & fina dekorationer.
Jag häller drygt halva formen med smet & sedan lägger jag i fyllningen, lite på toppen för att den inte ska skjunka ända ner till botten.
Man kan ha i vad man vill för fyllning. Den här gången blev det två olika sorter. En med äpple & kanel och en med dajm, dumle & mjölkchoklad.
Jag använder en muffinsform för att de ska hålla sig på plats.
Att ha fina formar är nästan det viktigaste tycker jag =)
Dessa fina fick jag i present av min vän Ivana.
Vispa sedan i potatismjöl & bakpulver. Sen är det bara att hälla smeten i formar.
Ha sedan i äggen & vispa igen.
Börja med att vispa smör & socker.
Idag har det varit muffinsbak på schemat. Bjudit hit fina tjejer ikväll och då måste man ju ha nåt gott att bjuda på. Detta är ett av mina favoritrecept på muffins.
Vill du testa så kommer det du behöver här:
200 g margarin
2 dl socker
3 ägg
2,5 dl potatismjöl
2 tsk bakpulver
lite citron om man vill

1 kommentar:

  1. Mums, mums!! Vackra - och goda antar jag! Bra med glutenfritt recept också. Kram!/Mamma

    SvaraRadera